specials b001 120_90

torsdag 18 februari 2010

Var ute i god tid

Hej alla giftaslystna och balsugna människor.


Jag heter Ingrid och har drivit en butik för bröllops och festkläder i mer är 35 år.

Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter till dig som ska gifta dig eller gå på bal och även till bröllopsgästerna.

Dels ska jag ge enkla tips och råd vad gäller etiketten men också hur man
ska klä sig beroende på kroppsform m.m.

Jag kommer att illustrera en hel del med mina egna bilder som jag tagit
i min butik.

Det första tipset kommer redan nu: Var ute i god tid.


Tänk på att många leverantörer av brud-och balklänningar har
14 veckor leveranstid om rätt färg eller storlek saknas i butiken.

Ska det sedan göras några ändringar lägg då till en månad på detta
och du kommer upp nästan 5 månader. Så börja leta klänning i god
tid, minst 5-6 månader före bröllopet eller balen.



Ja, detta var mitt första tips.

Jag kommer att lägga in nya tips ungefär 5 gånger i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar